لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

فوت کوزه‌گری در وبلاگ نویسی حرفه‌ای

افرادی که در یک رشته به طور حرفه‌ای فعالیت دارند به نکات ساده و موثری پایبند هستند که آنان را از افراد غیر حرفه‌ای متمایز می‌کند.درباره وبلاگ نویسی حرفه‌ای هم همینطور است.وقتی به بعضی از نوشته‌های آقای دارن رز  در وبلاگ پروبلاگر نگاه می‌کردم به جمله‌ای از ایشان  برخوردم که تاکید خاصی روی آن داشتند.آن جمله بسیار ساده بود اما اگر به آن عمل کنید می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی را برای شما به ارمغان آورد و سطح وبلاگ نویسی شما را ارتقا دهد.اما فکر می‌کنید آن جمله چه بود؟

  

آقای دارن رز تاکید کرده بودند یکی از کارهایی که باید هر روز انجام دهید تا به یک وبلاگ نویس حرفه‌ای تبدیل شود اینست که باید خودتان را عادت دهید تا هر روز یک مطلب بنویسید.همچنین در ادامه ایشان تاکید کرده بودند که حرف من این نیست که هر روز یک مطلب منتشر کنید، بلکه می‌گویم خودتان را عادت بدهید تا هر روز یک مطلب بنویسید بدون اینکه بخواهید آن را منتشر کنید.


فکر می‌کنم اگر قرار باشد بخواهم به یک وبلاگ نویس تازه کار از میان هزاران توصیه‌ای که می‌شود کرد فقط یکی را انتخاب کنم همین جمله کوتاه و ساده آقای دارن رز بنیانگذار وبلاگ نویسی حرفه‌ای را انتخاب می‌کنم.و صادقانه به آنها می‌گویم هر روز یک مطلب بنویسید بدون اینکه بخواهید آن را منتشر کنید.


حالا شاید بپرسید که فایده این کار چیه؟


ببینید به نظر من ماهر شدن در نوشتن یک وبلاگ مانند ماهر شدن در یک رشته ورزشی است. برای اینکه یک ورزشکار حرفه‌ای شوید باید هر روز تمرین کنید و باید هر روز تلاش کنید تا با تکرار بیشتر حرکات و تکنیک‌های پایه‌ای آن ورزش ،کارایی خود را در زمین مسابقه بالا ببرید و در حین مسابقه و رقابت با حریفان اشتباهات کمتری انجام دهید.اما انجام این کار برای خیلی افراد ساده نیست به همین خاطر است که ما وبلاگ نویسان کمی داریم که به طور حرفه‌ای عمل می‌کنند.


همین امروز شروع کنید


پس یادتان نرود که باید از همین امروز شروع کنید.خودتان را عادت بدهید که هر روز یک مطلب بنویسید.شاید در روزهای اول نتوانید مطالب بلندی بنویسید اما ایرادی نیست. لطفا نا امید نشوید، روزهای اول را با نوشته‌های کوتاه آغاز کنید.برای اینکه این تمرین نوشتن برایتان سودمند باشد سعی کنید هر دفعه که دست به قلم می‌شوید تا مطلبی بنویسید نکاتی که در لذت وبلاگ نویسی خوانده‌اید را در ذهنتان مرور کنید و سعی کنید آن ها را در نوشته‌تان به کار ببرید.حتی می‌توانید یکی از پست‌های لذت وبلاگ نویسی را بخوانید و سپس با توجه به آن، مطلب خود را بنویسید.


این نکته را فراموش نکنید


اما یک نکته را هم نباید فراموش کنید اجازه بدهید که قلم آن چه را که فکر می‌کنید راحت بر روی کاغذ سفید روبرویتان، با استفاده از حروف و کلمات به تصویر بکشد ،نگران نباشید چون قرار نیست این مطلب را امروز منتشر کنید بعدها فرصت خواهید داشت تا نوشته خودتان را ویرایش کنید.


از نوشته‌هایتان مانند یک گنج با ارزش مراقبت کنید


نوشته‌هایی که هر روز می‌نویسید گنج‌ها و جواهرات شما هستند آنها می‌توانند حکم یک گنج با ارزش را برای شما داشته باشند.شما بعدها می‌توانید با مراجعه به آنها محتوای ارزشمندی برای وبلاگ تان تولید کنید حتی می‌توانید با ترکیب دو یا سه تا از مطالبی که قبلا نوشته‌اید، یک پست پرمحتوا بسازید.من خودم از این روش بارها استفاده کرده‌ام و هر بار نتیجه بسیار خوبی از این کار گرفته‌ام و به شما هم توصیه می‌کنم که حتما این کار را انجام بدهید.


اکنون نوبت شماست


خب من فکر می‌کنم که خواندن دیگر بس است همین الان برخیزید، یک قلم و خودکار بردارید و مطلب تمرینی امروزتان را بنویسید.یا اینکه یک سند جدید در واژه پرداز رایانه‌اتان باز کنید و چند خط را بنویسید.لطفا اجازه بدهید افکارتان به راحتی بر روی صفحه کاغذ یا صفحه نمایشگر رایانه‌اتان جاری شود.چون قرار نیست که مطلبتان امروز منتشر شود.


نظرات 4 + ارسال نظر
امیر حسین شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 17:52 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.نمونه بارزش من هستم که جند مدت سعیم این بود که هر روز پست بگذازم.

Mr. Abbasi جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 23:54

سلام و درود
چقدر خوب ، من کمی تمرین کرده ام ولی ادامه نداده ام ، فکر میکنم دیگه با این مطالبی که خوندم حتما ادامه بدم به این کار
بابت نظر دوست خوبمون از یک ادمین هم بسیار خوشحال شدم و تبریک میگویم جناب میرزایی عزیز که روز به روز در حال پیشرفت هستید
همواره پیروز و سربلند باشید

خیلی ممنونم دوست عزیز
امیدوارم که به همراه شما دوستان خوبم قدم های خوبی برای رشد وبلاگ نویسی برداریم و بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا افراد زیادی لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنند و از تولید محتوا لذت ببرند.

مهران جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 08:38

جالب بود. کم کم عادت می کنن تا چند مطلب در روز رو در کمترین زمان بنویسن و برای انتشار نگه دارن!

سایت پراب هم باز شد. فکر کنم خود ایشون هم خبر نداشتن سایتشون مشکل داره!

درسته! در واقع کسانی که به طور حرفه‌ای وبلاگ نویسی می‌کنند مطالب ذخیره شده خوبی دارند که با کار بر روی اونها می‌توانند پست‌های جالبی رو منتشر کنند.

بهراد جاود پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 ساعت 23:25 http://www.1admin.ir

درسته مسلم عزیز، نوشتن لازمه نویسنده شدن هست. وبلاگ‌نویس هم میشه گفت نویسنده هست شاید از بعضی جهات بین نویسنده و وبلاگ‌نویس تفاوت وجود داشته باشه ولی هر دو باید به نوشتن عادت کنن.

مایه خوشحالی است که یک وبلاگ نویس حرفه‌ای مانند آقای بهراد جاود عزیز ،ایده مطرح شده در این پست رو تایید می‌کنند.به نظرم این نشانه خوبی است که من و خوانندگان لذت وبلاگ نویسی در مسیر درستی قرار داریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد