لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

هفت نکته ساده برای اینکه سریع‌تر وبلاگ بنویسیم

همه ما می‌دانیم که محتوا اهمیت بسیار زیادی در وبلاگ نویسی دارد.موفقیت در وبلاگ نویسی با کیفیت محتوایی که منتشر می‌کنیم، ارتباط مستقیم دارد.اما مشکل اینجاست که ما برای نوشتن یک پست پرمحتوا نیاز به صرف وقت داریم، این در حالی است که اغلب ما زمان کافی برای نوشتن نداریم.


در ادامه مطلب باهم مروری خواهیم داشت بر هفت نکته ساده که می‌تواند کمک کند تا در عرض بیست تا سی دقیقه یک پست بنویسیم.

 

 

۱- همیشه یک فایل برای نگه‌داری ایده‌هاتون داشته باشید.

من ترجیح می‌دهم این فایل را فایل ایده بنامم.این نکته‌ تازه‌ای نیست اما زمانی که می‌نشینیم و به این فکر می‌کنیم که درباره چه چیزی باید بنویسیم خیلی کمک می‌کنه.پس هر زمان که یک ایده وارد ذهن شما شد،آن را بلافاصله یادداشت کنید و در فایل ایده خودتان آن را نگهداری کنید.اگر هم گوشی هوشمند دارید می‌توانید به صورت صوتی یا متن، نوشته خودتان را یادداشت کنید.


۲- اطرافتان را تمیز و مرتب نگه‌دارید.

وضعیت محیط کاری یک شخص انعکاسی از وضعیت ذهنی و طرز فکر او می‌باشد.بنابراین مراقب باشید تا محلی که در آن می‌نویسید همیشه مرتب و منظم باشد.در این صورت هنگام نوشتن یک پست تمرکز بیشتری خواهید داشت که همین باعث می‌شود تا سریعتر بنویسید.


۳- مطالب دیگران را بخوانید

اگر ضمن خواندن یک وبلاگ ایده‌ای گرفتید آن را بوکمارک کنید و آن را در یک پوشه با نام«ایده‌های وبلاگ نویسی» ذخیره کنید.اگر هم تبلت یا گوشی هوشمند دارید، سعی کنید تا از امکانات آنها هم برای مطالعه بیشتر استفاده کنید. چرا که بیشتر خواندن نه تنها  باعث میشه ایده‌های بیشتری برای وبلاگ نویسی داشته باشید، بلکه موجب می‌شود که نویسنده بهتری شوید.


۴- از نرم‌افزارهای تبدیل صوت به متن استفاده کنید.

بیشتر ما می‌توانیم بسیار سریعتر از آن که می‌نویسیم ، صحبت کنیم.بنابراین می‌توانید از یکی بخواهید تا نسخه‌ای از صحبت‌هاتون رو یادداشت کنه و سپس آن نسخه را در وبلاگتان منتشر کنید.البته برای انجام این کار می‌توانید از یک نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار هم استفاده کنید.


۵- نگران نباشید،گاهی هم بد بودن، خیلی بد نیست.

به عبارت دیگر خیلی ایده‌آل گرا نباشید، وبلاگ نویسی یک گقتگوست، نه یک برگه امتحان پایان ترم.بنابراین زیاد درباره پستهایتان فکر نکنید، تنها کاری که لازمه انجام بدهید این است که ایده‌ای که در ذهنتان هست را بنویسید و اجازه بدهید تا در سراسر فضای وب به پرواز درآید.


۶- برای آینده برنامه ریزی کنید.

هنگامی که برای نوشتن پست بعدی دچار مشکل می‌شوید ، چون که نمی‌دانید باید درباره چه چیزی و چگونه باید بنویسید، کار برایتان بسیار سخت خواهد شد و احساس فشار خواهید کرد.برای جلوگیری از این وضعیت تنها راه برنامه ریزی است.


شما باید برای نوشتن در روزهای آینده از یک برنامه منظم پیروی کنید.


اگر قادر به تهیه یک برنامه ماهانه برای انتشار منظم مطالب در وبلاگ خودتان نیستید ، یا خیلی ساده علاقه‌ای به این کار ندارید، پیشنهاد من اینست که به صورت هفتگی برنامه‌ریزی کنید یعنی هر هفته برای هفته بعد برنامه ریزی کنید.


۷- فقط روی نکته مورد نظر تمرکز کنید.

یک پست خوب ، پستی است که راجع به یک نکته و یک موضوع مشخص باشد.بنابراین در هر پست صرفا درباره یک نکته یا یک موضوع بنویسید و از طولانی کردن بیهوده پست خودتان بپرهیزید.باید بدانید که پستی که در دو یا سه پاراگراف کوتاه یک نکته را به خوبی توضیح می‌دهد، بسیار بسیار بهتر از پستی است که بی‌جهت طولانی شده باشد.


نظر شما چیست؟ شما برای نوشتن یک پست چند دقیقه صرف می‌کنید؟ آیا نکته‌ای را بلد هستید که با استفاده از آن بتوانیم سریعتر وبلاگ بنویسیم؟ لطفا آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.


نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 09:34 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.خیلی خوب بود.موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد