لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا ( بخش دهم )

این پست آخرین بخش از سری پست‌های «صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا» هست و من خوشحالم که این سری پستها مورد استقبال خوانندگان عزیز قرار گرفت.امیدوارم صد ایده‌ای که در این مجموعه براتون معرفی کردم تونسته باشه کمکتون کنه تا لذت وبلاگ نویسی رو با عمق بیشتری تجربه کنین.با این امید دعوت می‌کنم تا در ادامه بخش پایانی از این مجموعه رو با دقت بیشتری بخونین و اگه ازش خوشتون اومد این پست رو با دوستان دیگرتون هم به اشتراک بگذارید.

 

 

۹۱- پستی حاوی مهمترین منابع در حوزه کاری خودتان منتشر کنید


جدای از اینکه درباره چه موضوعی وبلاگ می‌نویسین ،دسترسی به منابع دست اول یکی از رموز موفقیت شماست.بنابراین سعی کنین مهمترین منابعی که استفاده می‌کنین رو با انتشار یک پست با خوانندگانتون به اشتراک بگذارید.


۹۲-از افراد خبره و کارشناس دعوت کنین تا در پایان پست شما کامنت بنویسند


افراد خبره بیشتر از همه کار می‌کنن و اغلب گرفتار هستن و وقت آزاد خیلی کمی دارن، اما این افراد معمولا دوست دارن که به دیگران کمک کنن به شرطی که پیشنهاد ارزشمندی رو از طرف شما دریافت کنن.اگه قصد دارید از افراد متخصص و خبره درخواستی کنید این کار با احترام و مودبانه انجام بدید و به وضوح بیان کنید که چرا اونها باید چنین کمکی رو برای شما انجام بدن و در مقابل چه چیزی رو دریافت می‌کنن.


۹۳-پست خود را در قالب یک فایل صوتی منتشر کنید


ابتدا پست خودتون رو بر روی کاغذ یا در یک فایل ورد بنویسین ،سپس اونو به صورت یک فایل MP3با صدای خودتون ضبط کنین.اینطوری به خوانندگانتون این امکان رو می‌دید که وبلاگ شما رو حتی در مواقعی که در راه هستن هم دنبال کنن،تنها چیزی که لازم دارین یک اسمارتفون و یک ام پی تری پلیر هستش.


۹۴-لیستی جالب و مفید از مهمترین افراد حوزه کاری خودتان بنویسید تا افراد بتوانند آنها را دنبال کنند


باور داشته باشین یا نه، این ایده یکی از بهترین ایده‌هاست ،چرا که بخش بزرگی از زمانی که آنلاین هستیم به طور مستقیم یا غیر مستقیم صرف پیدا کردن افرادی میشه که در زمینه‌های مورد علاقه ما، بهترین هستن.بنابراین اگه شما افرادی که در حوزه کاری وبلاگ شما بهترین هستن رو در یک پست معرفی کنین و به وبلاگ یا حساب آنها در شبکه‌های اجتماعی لینک بدید، بهتون قول می‌دم که پست شما در مدت کمی به یکی از پربیننده‌ترین پستهای وبلاگتون تبدیل میشه!


۹۵-پستهای نوستالژیک درباره وبلاگهای مختلف در حوزه کاری خودتان بنویسید و با استفاده از آرشیو وب نشان دهید که از سال ۲۰۰۰به بعد آنها تا چه اندازه متفاوت شده‌اند.


همه به ویژه ما ایرانی‌ها از مرور خاطرات لذت می‌بریم بنابراین شاید گاهی بهتر باشه تا پستی درباره سایر وبلاگ‌ها در حوزه کاری خودتون بنویسین و نشون بدین که با گذشت زمان چه تغییری کردن.


۹۶-درباره اختراعات عجیب بنویسید


هر روز اختراعاتی هستن که به صورت اداری ثبت می‌شن اما به دلایل مختلف کسی به اونها توجه نمی‌کنه و هرگز فرصت تولید انبوه رو پیدا نمی‌کنن، بنابراین اگه شما هم چنین اختراعاتی در حوزه کاری خودتون سراغ دارین ،می‌تونین اونو با نوشتن یک پست توی وبلاگ تون معرفی کنین.


۹۷-از تعدادی از افراد میلیونر بخواهید که یک پست برای شما بنویسند


می‌دونم! افراد میلیونر معمولا سرشون خیلی شلوغه و شاید نتونن به این درخواست شما جواب بدن.اما باید بدونین که افراد میلیونر اغلب از ارتباط با عموم مردم استقبال می‌کنن بنابراین جا داره که تلاش خودتون رو انجام بدین حتی اگه توی این کار شکست بخورین.


۹۸-پستی بنویسید و در آن درباره موضوعی که این اواخر شما را حسابی آشفته و پریشان کرده است، گلایه و شکایت کنید.


گلایه کردن و ابراز شکایت درباره چیزی شاید از نظر شما اهمیتی نداشته باشه ،اما تجربه نشون داده که اگر این جور پستا خوب نوشته شن می‌تونن توجه مخاطبان شما رو حسابی جلب کنن.


۹۹-درباره ابزارها و وسایلی که استفاده می‌کنین بنویسین


همه ما برای بهتر انجام دادن کاری که بر عهده داریم از ابزار متفاوتی استفاده می‌کنیم.خواندن نوشته‌های شما درباره ابزارهای خاصی که برای انجام دادن بهتر کارها به کار می‌بربن برای هر خواننده‌ای جذاب خواهد بود.


۱۰۰-یک پست با عنوان «صد ایده ناب برای..... » در ارتباط با موضوع وبلاگتان منتشر کنید


در حوزه کاری خودتون صد موضوع جذاب رو لیست کنین و اونها رو در قالب یک لیست منتشر کنین ،این لیست برای بسیاری از افرادی که در حوزه کاری شما وبلاگ می‌نویسن، بسیار مفید خواهد بود.

نظرات 3 + ارسال نظر
sina پنج‌شنبه 17 مهر 1393 ساعت 16:01 http://itnameh.ir

سلام
مطالب وبلاگتون واقعا مفید و کاربردیه و من هم بار ها ازشون بهره بردم
برای اینکه به نحوی از زحماتتون تشکر کرده باشم شما رو توی سایت خودم لینک کردم

ممنونم آقا سینای عزیز
خیلی خوشحالم که مطالب این وبلاگ تونسته براتون مفید باشه

محمد عباسی فرد چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 23:13 http://blog.abbasifard.ir

و این هم از صداُمین ایده‌ی ناب برای وبلاگ نویسی
تو مجموعه‌ی نهم از عالی بودن این مجموعه‌ی ده گانه سخن گفتم و باز میگم این مجموعه واقعا عالیست و خوانندنی
تا حدودی مورد 93 رو امروز تجربه کردم ، البته بیشتر در قالب یک پادکست کوتاه
واقعا هیجان انگیز بود
پیشنهاد میکنم به همه وبلاگ نویسان حتما یک بار هم که شده در وبلاگشان پادکستی منتشر کنند و یا یک فایل صوتی
تجربه‌ی جالبیست
:)
ممنون جناب میرزایی بابت این صد ایده‌ی ناب

پادکستتون رو چند لحظه قبل گوش دادم و با اینکه اولین پادکستتون بود باید بگم عالی بود.امیدوارم بازم پادکستهایی بیشتری رو از شما بشنویم.

امیرحسین چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 21:54 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.ممنونم از راهنماییهای شما.امیدوارم این مطالبی که گفتین در آینده به درد ما بخوره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد