لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

پنج دردسر عظیم که از شما می‌خواهم درباره آنها وبلاگ بنویسید

در ابتدای راه‌اندازی یک وبلاگ همه ما می‌خواهیم موضوعی را برای وبلاگ نویسی انتخاب کنیم که قبلا درباره آن نوشته نشده باشد، همه ما می‌خواهیم موضوعی انتخاب کنیم که به اصطلاح اهل فن، رقیب کمتری داشته باشد.چون به هر حال این یکی از رموز انکار ناپذیر موفقیت در وبلاگ نویسی است.


بنابراین اگر شما هم به وبلاگ نویسی علاقه دارید و با وجود تحقیق و مطالعه فراوان هنوز نتوانسته‌اید موضوع اختصاصی وبلاگتان را انتخاب کنید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید ،آن وقت من به شما توصیه می‌کنم که :


یک مشکل بزرگ را شناسایی کنید ، سپس آن را حل کنید.


این یکی از ساده ترین و کاربردی ترین راه‌حل‌ها برای انتخاب موضوعی مناسب برای وبلاگ نویسی است که من می‌توانم به یک وبلاگ نویس تازه کار پیشنهاد کنم.


در ادامه این پست پنج دردسر بزرگ و در عین حال کم رقیب را معرفی می‌کنم که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و مطالب وبلاگتان را به آن اختصاص بدهید.

 

 

دردسر اول: پدیده دردناک گرد و غبار


در چند سال اخیر بیشتر ما با پدیده گرد و غبار بیگانه نیستیم.همان لحظه‌هایی که نفس کشیدن برای ما سخت می‌شود.هر سال پدیده گرد و غبار بخش‌های بیشتری از جغرافیای کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


جدای از عکس‌ها و تصاویری که هر ساله از ابعاد مختلف این پدیده در سایتها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود آیا هرگز به این فکر کرده‌اید که برای حل این مشکل در کوتاه مدت و درازمدت چه کار می‌توانیم بکنیم؟


Hosted on Persiangig.com


پدیده گرد و غبار هر ساله مشکل یا بهتر بگویم لیستی از مشکلات را با خودش به همراه می‌آورد که بعضی از آنها در کوتاه مدت و بعضی دیگر در درازمدت خودش را نشان خواهد داد.با نوشتن درباره آنها می‌توانیم وبلاگی مفید و اثرگذار و البته پربیننده داشته باشیم.


پدیده گرد و غبار در همه بخش‌های اجتماعی، پزشکی ،روانشناسی آسیب زاست و در همه این بخش‌ها می‌توانیم با اتکا به هنر وبلاگ نویسی و اشتراک افکار فعالیت بزرگی آغاز کنیم.


به عنوان مثال آیا شما می‌دانستید رژیم غذایی مردمی که در شهرهای آلوده صنعتی زندگی می‌کنند  و یا در شهرهایی ساکن هستند که با پدیده گرد و غبار  دست و پنجه نرم می‌کنند حتما باید حاوی ویتامین E و C باشد.این دانش حتی می‌تواند کشاورزی ما را هم تحت تاثیر قرار دهد.


یا هرگز به این پرسش فکر کرده‌اید که گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند چگونه می‌توانند در مبارزه با پدیده گرد و غبار به ما کمک بکنند؟


فکر کنم شما هم با من موافق باشید که اختصاص مطالب یک وبلاگ به ابعاد مختلف پدیده گرد و غبار می‌تواند بسیار جالب توجه و تاثیر‌گذار باشد.من حتی فکر می‌کنم انتشار روزنوشتهایی از زبان افرادی که پدیده گرد و غبار را تجربه می‌کنند می‌تواند ابعاد این مشکل را روشنتر کند و برای پیدا کردن راهی برای پیشگیری از این پدیده موثر باشد


دردسر دوم: بحران آب یا بهتر بگویم بحران عدم مصرف درست آب


الان که این پست را می‌نویسم گزارش‌ها می‌گویند شصت درصد از منابع زیر زمینی آب در ایران مصرف شده و ذخیره سدها در وضعیت مطلوبی نیست.اما آنچه که به بحران آب در ایران دامن زده است نحوه رفتار ما با این مایه حیات است.چون من، شما و بسیاری از افرادی که بعدها این پست را می‌خوانند در اکثر موارد آب، این مایه حیات را درست مصرف نمی‌کنیم.


چون قبل از این در پست چگونه با استفاده از وبلاگ نویسی می‌توانیم به مصرف بهینه آب کمک کنیم؟ در لذت وبلاگ نویسی نوشته‌ام بیشتر از این در این رابطه نمی‌نویسم، اما چیزی که مسلم است این است که با راه‌اندازی یک وبلاگ ما می‌توانیم برای توسعه مصرف صحیح و خردمندانه آب در ایران تلاش کنیم.


دردسر سوم:فشار خون، چربی و چاقی یا سه قاتل خاموشی که ایرانی‌ها را تهدید می‌کنند

 

اگر کمی به افرادی که در دور و برتان هستند دقیق شوید خواهید دید که بیشتر آنها اندام متناسبی ندارند چون به طور منظم ورزش نمی‌کنند و از تغذیه سالم برخوردار نیستند.همینطور تعداد افرادی که در معرض فشارخون و چربی خون هستند روز به روز افزایش پیدا می‌کنند.به طوری که آمارها می‌گویند ۵۴ درصد از ایرانیان دارای فشارخون بالا هستند.


اگر شما هم یکی از مشکلات فشارخون ، چربی یا چاقی را دارید و برای درمان و کنترل آن هر روز تلاش می‌کنید می‌توانید گزارش پیشرفت خودتان را در یک وبلاگ با دیگران به اشتراک بگذارید و بگویید که در حال خوردن چه غذاهایی برای کنترل فشار خونتان هستید و یا چه ورزش‌هایی را به طور منظم انجام می‌دهید و یا چه نکات روانشناسی را رعایت می‌کنید تا از تلاش در این راه دلسرد نشوید.من فکر می‌کنم وبلاگ شما به زودی خوانندگان زیادی پیدا می‌کند چون مشکل شما ، مشکل مشترک هزاران نفر دیگر هم هست.


دردسر چهارم: عدم آگاهی از اصول مدیریت مالی شخصی


به تجربه می‌گویم اکثرا ما ایرانی‌ها در زندگی شخصی خودمان برنامه‌ای برای پس انداز منظم،انضباط مالی و یا حتی رسیدن به استقلال مالی و  بازنشستگی زودتر از موعد نداریم و اغلب هشت مان گرو نه مان می‌باشد و هنگام تصمیم گیری برای خرید یک چیز  هیچ فرقی میان یک خواسته و یک نیاز قایل نیستیم.


چگونه می‌توانیم عادت پس انداز منظم را در خودمان ایجاد کنیم و حتی زودتر از موعد بازنشسته شویم؟ 


پاسخ این است که باید برای تک تک ریال‌هایی که در می‌آوریم برنامه ریزی کنیم.همان طور که محمد جواد محبی مدتی است که در وبلاگیک ریال نوشته‌هایش درباره پول و زندگی مالی را با دیگران به اشتراک می‌گذارد شما هم می‌توانید درباره ابعاد دیگر مدیریت مالی شخصی وبلاگ بنویسید چون این موضوع در میان وبلاگ‌های ایرانی بسیار کم رقیب است. 


دردسر پنجم: جستجوی یک دردسر تازه


بسیاری از مشکلات ما مردمی که در جهان سوم زندگی می‌کنیم این است که به دردسرهای ریز و درشتی که هر روز در اطراف ما شکل می‌گیرد و زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد بی‌توجه هستیم و درباره آنها نمی‌اندیشیم و چاره جویی نمی‌کنیم. 


متاسفانه در رویارویی با مشکلات و دردسرهای زندگی عادت کرده‌ایم که تا می‌توانیم خودمان را از دردسرهای عظیم دور نگه داریم و با آنها روبرو نشویم.پاک کردن صورت مساله  تنها گزینه‌ای است که اغلب اوقات در هنگام مواجهه با یک مشکل به آن فکر می‌کنیم.


این روزها درست برعکس جامعه ما ،جستجوی دردسرها و مشکلات ، طبقه بندی آنها و سپس کار برای حل کردن آنها محور اصلی درآمد شرکت‌های بزرگی مانند گوگل را شکل می‌دهد.از این رو ما هم می‌توانیم با انتشار یک وبلاگ افراد را تشویق کنیم که با تشکیل گروههایی برای حل کردن مشکلات ریز و درشت روستا ، شهر و محله خودشان اقدام کنند و حتی می‌توانیم نمونه‌های از داستان موفقیت آنها در مواجهه با یک مشکل را در وبلاگمان به اشتراک بگذاریم.


نتیجه گیری


ما در وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ایم درباره چیزی بنویسیم که رقیب کمتری داشته باشد و در عین حال تولید محتوا در آن زمینه یک خواست و یک نیاز همگانی باشد.مشکلات و دردسرهای بزرگی که مدت زمان زیادی است که افراد زیادی از جامعه را درگیر کرده‌اند این خاصیت را دارند که هم رقیب کمتری دارند و هم به طور بالقوه خوانندگان زیادی برای آن وجود خواهد داشت.


بنابراین اگر وبلاگ نویسی را دوست دارید از این به بعد سعی کنید با نگاه تیزبینانه‌تری به اتفاقات دور و برتان نگاه کنید همیشه به دنبال دردسرهای عظیمی باشید که جامعه بزرگی از افراد را درگیر کرده است. برای این کار نیاز دارید با نگرش جدیدی به اتفاقاتی که در دور و برتان می‌گذرد توجه کنید


پی‌نوشت: وقتی این پست را می‌نوشتم به ذهنم رسید که شاید بسیاری از کسانی که این پست را می‌خوانند با خودشان بگویند که این مشکلات و دردسرها گاهی خیلی بزرگتر از توانایی‌های ماست و شاید بهتر باشد حل آنها را بر عهده کارشناسان بگذاریم


در جواب این افراد نقل قولی از ایلان ماسک مدیر موفق شرکت تسلا و اسپیس ایکس می‌گویم.


ایلان ماسک می‌گوید: اگر کاری به اندازه کافی مهم باشد، حتی اگر شانسی در موفقیت آن نداشته باشید، بهتر است آن را انجام دهید.



نظرات 2 + ارسال نظر
حمید یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 11:13 http://bazaryabonline.com

راه اندازی یک وبلاگ آموزشی در هر یک از این زمینه ها خیلی میتونه موثر باشه مخصوصا در بحث مصرف آب که این روزها خیلی جدی تر شده .

فاطمه یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 12:21

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد