لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

پنج ایده عملی برای نوشتن یک پست پرمحتوا

آیا شما در دنیای وبلاگ نویسی یک تازه وارد هستید؟ آیا نوشتن یک پست پرمحتوا برای شما آسان است؟ یا شاید مثل بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی نوشتن یک پست پرمحتوا و جدید ،چالش ذهنی هر روز شما به حساب می‌آید؟


اگر بخواهم راز وبلاگ نویسی موفق را برای شما بگویم.یک عبارت سه کلمه‌ای خواهد شد : 

 

 

ایجاد محتوای قوی


اگر بتوانید در فاصله‌های زمانی کوتاه و به طور منظم وبلاگ خود را با انتشار پستهای قوی و پرمحتوا به روز کنید.وبلاگ شما این شانس را خواهد داشت که توسط تعداد زیادی از بازدیدکنندگان مورد بازدید قرار گیرد.


اما نوشتن یک پست پرمحتوا کار آسانی نیست.ما باید وقت زیادی را صرف مطالعه و تحقیق کنیم.این موضوع برای بسیاری از وبلاگ نویسان به هیچ وجه مسئله خوشایندی نیست.

همانطور که در پست قبل به شما قول داده بودم تصمیم دارم با استفاده از تجربه و تحقیقات خودم در این زمینه به شما کمک کنم.سعی من بر این است که نوشتن یک پست پرمحتوا برایتان به کاری لذت بخش تبدیل شود.به نظر من با استفاده از چند ایده جالب و بسیار ساده همه شما وبلاگ نویسان جوان و تازه کار خواهید توانست دست کم هر دو روز یک بار ، یک پست خواندنی را بر روی وبلاگتان قرار دهید.


من پنج ایده ساده و موثر برای شما بیان می‌کنم. کافیست  در هر نوبت بر روی یکی از این ایده‌ها تمرکز کنید تا بتوانید جریانی از منحصر به فردترین پستها را در وبلاگ خود برقرار کنید.


۱ -خلاصه یک مقاله را بیان کنید.


شما می‌توانید هر روز درباره موضوع وبلاگ خود یک مقاله بخوانید.البته سعی کنید محتوای مقاله تازه و جدید باشد.پس از مطالعه آن مقاله یک خلاصه از آن تهیه کنید و به عنوان یک پست در وبلاگ خود منتشر کنید.البته یادتان باشد که لینک مقاله اصلی را در پست خود قرار دهید.


۲ -با افراد موفق در زمینه موضوع وبلاگتان مصاحبه کنید.


همه ما خواندن مصاحبه‌هایی را که با افراد موفق صورت گرفته را دوست داریم.این گونه مصاحبه‌ها همیشه طرفدار دارند که البته خود من یکی از این افراد هستم.مصاحبه با افراد موفق منبعی از الهام و انگیزه را برای ما فراهم می‌کند. شما می‌توانید هر چند وقت یک بار یک مصاحبه کوتاه و خواندنی با افراد موفق در زمینه کاریتان ترتیب بدهید و سپس آن را در یک پست ارسال کنید.


۳ -خاطره و داستان بگویید.


اگر شما بتوانید موضوع وبلاگ خود را در قالب یک خاطره یا یک داستان برای من بیان کنید من با جان و دل گوش خواهم داد.فکر می‌کنم شما هم با من موافق باشید که ما انسانها عاشق شنیدن خاطره و داستانهای پرماجرا هستیم.شاید به این خاطر باشد که از کودکی گوش ما به شنیدن قصه و داستان عادت کرده است.


 ۴ -کمی از زندگی شخصی خود بنویسید.


همه ما دوست داریم بدانیم در پشت صحنه یک فیلم دیدنی چه اتفاقاتی در حال جریان است.گاهی سکانسهایی که از پشت صحنه یک فیلم و نحوه کار گروه فیلمبرداری تهیه می‌شود به اندازه سکانسهای خود فیلم جذاب و دیدنی می‌باشد. در وبلاگ نویسی هم وضع به همین گونه است.ما دوست داریم بدانیم شما برای نوشتن یک پست چه مراحلی را در طول روز طی می‌کنید.


۵ -در رابطه با موضوع وبلاگتان خبرهای دست اول تهیه کنید.


شاید شما هم این موضوع را تجربه کرده باشید در بین اعضای یک گروه یا یک سازمان همیشه افرادی هستند که به خبرهای دست اول دسترسی دارند.این افراد با دادن خبرهای دست اول شما را سورپریز می‌کنند. شما نیز باید بتوانید با دادن خبرهای دست اول و تازه در زمینه کاریتان ،وبلاگ خود را به عنوان یک منبع اخبار دست اول مطرح سازید.


در پایان دوباره یادآوری می‌کنم که کپی برداری ایده خوبی برای تهیه محتوا برای یک وبلاگ نیست.شما با اندکی پشتکار و تلاش خواهید توانست پستهای جذابی را بنویسید.در ابتدا می‌توانید با نوشتن پستهای کوتاه شروع کنید و بنویسید و بنویسید تا سرانجام راه نوشتن یک پست پرمحتوا و خواندنی را پیدا کنید.


نظر شما درباره پنج ایده بالا چیست؟ شما از چه ایده هایی برای خلق یک محتوای متفاوت و نو استفاده می‌کنید؟ 


 مطالب مرتبط :




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد