لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

با وبلاگ نویسی می‌توانیم دنیا را مکان بهتری برای زندگی بسازیم

همیشه وبلاگی که بر روی یک موضوع مشخص و مناسب تمرکز می‌کند مطالب بهتری دارد و انسجامی که بین پست‌های آن وجود دارد باعث می‌شود که خواننده بتواند از خواندن آن بیشتر لذت ببرد.


شاید بهتر باشد تا با ذکر یک مثال مطلب را بیشتر توضیح بدهم.

 

 

پزشک گوگل و وبلاگ نویسی


مدتی پیش مطلبی را در یکی از خبرگزاری ها درباره دکتری می‌خواندم که در تشکیلات مرکزی گوگل در کالیفرنیا کار می‌کند و وظیفه او این است که مراقب سلامتی کارکنان گوگل باشد.

او از آن دسته پزشکانی است که به پیشگیری از بیماری اعتقاد دارد و به همین خاطر سعی می‌کرد تا هر روز مطالبی در این زمینه در اختیار کارکنان گوگل قرار دهد.او مطالب خود در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها را هر روز از طریق ایمیل در اختیار کارکنان گوگل قرار می‌داد.

تا اینکه یک روز  سرگئى برین -از بنیانگذاران گوگل- به این خانم دکتر می‌گویند که مطالب ارسالی او بسیار مفید هستند و از او می‌خواهد تا یک وبلاگ بنویسد تا افراد دیگری هم بتوانند از این مطالب استفاده کنند.


این پزشک گوگل، که خانم دکتر ترانه رضوی نام دارد و دارای اصلیتی ایرانی است، می‌گوید:


«وقتی سرگئى برین پیشنهاد داد تا وبلاگ بنویسم واکنش من نیمه مضحک بود چون قبل از آن هیچ چیزی درباره وبلاگ نویسی نمی‌دانستم.علاوه بر آن من هر روز چهارده ساعت کار می‌کنم و هیچ وقت آزادی نداشتم.»


اما شاید بهتر باشد که بدانید در حال حاضر وبلاگ خانم دکتر رضوی از پربازدیدترین وبلاگ هاست.

او به طور مرتب درباره کارش در تشکیلات مرکزی گوگل می‌نویسد و با زبانی ساده اطلاعات خوبی را درباره حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها در اختیار خوانندگان‌ وبلاگش قرار می‌دهد.


بنابراین اگر شما هم شغلی مانند شغل خانم دکتر ترانه رضوی دارید می‌توانید همین امروز اقدام کنید و یک وبلاگ بسازید و شروع به نوشتن در آن کنید.

من می‌توانم حدس بزنم که مطالب وبلاگ شما بسیار جالب و خواندنی خواهند بود.چون


وقتی که بر روی یک موضوع تمرکز می‌کنیم به خودمان اجازه می‌دهیم تا با عمق بیشتری بنویسیم و اطلاعات کاربردی و شفافی را در اختیار کاربران قرار دهیم.


پس توصیه من همیشه این است که 


موضوع مناسبی را انتخاب کنید و سپس درباره آن بنویسید.


این روشی است که هر وبلاگ نویس حرفه‌ای از آن استفاده می‌کند.

البته ممکن است که در ابتدا برایتان سخت باشد اما اما کم کم یاد خواهید گرفت که چگونه بنویسید و نباید در این باره زیاد نگران باشید.

نکته دیگر این است که 

وبلاگی که موضوع واحدی دارد ترافیک بیشتری از طرف گوگل دریافت می‌کند، چرا که گوگل هم، وبلاگی را دوست دارد که مطالب آن با هم ارتباط موضوعی داشته باشند.


درباره وبلاگ محمد رضا شعبانعلی و آموزش فنون مذاکره


 انتخاب یک موضوع و تمرکز روی آن باعث خواهد شد تا در بلندمدت وبلاگ شما به عنوان یک مرجع در زمینه آن موضوع شناخته شود .

در این زمینه هم من وبلاگ نویسی را می‌شناسم که درباره فنون مذاکره می‌نویسد


ایشان یکی از صدها شخصیت معروفی هستند که در دبیرستان البرز تهران درس خوانده‌اند

شاید برای شما هم جالب باشد که من ایشان را از کجا می‌شناسم.


من همیشه اخبار مربوط به همایش‌های کارآفرینی را دنبال می‌کنم و دوست دارم که فایل مربوط به سخنرانی شرکت کننده‌ها را دانلود کنم و سر فرصت به آنها گوش می‌کنم.

مدتی پیش که درباره همایش روشن شو، گوگل می‌کردم(در گوگل جستجو می‌کردم).به یک سخنرانی با عنوان «مغز جهانی» برخوردم که برایم بسیار تازگی داشت.

این سخنرانی در همایش «روشن شو» تهران ایراد شده بود و سخنران محمد رضا شعبانعلی نام داشت.

وقتی که نام ایشان را در گوگل جستجو کردم فهمیدم که وبلاگ خوبی در زمینه «فنون مذاکره» دارند.


محمد رضا شعبانعلی در صفحه درباره من در وبلاگش می‌گوید :


«من محمدرضا شعبانعلی، فارغ التحصیل دبیرستان البرز هستم و در رشته های مهندسی مکانیک و مدیریت تحصیل کرده ام. طی سالیان گذشته  در حوزه های مختلف اجرایی فعالیت داشته و دارم و با مجموعه ای از شرکتهای اروپایی در حوزه های مختلف صنعتی – خدماتی همکاری نموده ام.»


محمد رضا شعبانعلی موضوعی را انتخاب کرده که حسابی در آن زمینه اطلاعات دارد، او درباره فنون مذاکره آموزش می‌دهد.


بخش بزرگی از فعالیت ایشان تولید پادکستهایی درباره مذاکره است که با عنوان رادیو مذاکره در وبلاگ ایشان منتشر می‌شود.این فایلهای صوتی رایگان هستند و شما می‌توانید آنها را دانلود کنید. 

قبل از اینکه این پست را بنویسم چند نمونه از این فایلها را دانلود کردم و با دقت به آنها گوش کردم و باید بگویم که بسیار عالی بودند.

فلسفه ایشان در این پادکستها این است که همه ما در زندگی نیاز داریم تا فنون مذاکره را یاد بگیریم.

به نظر من وبلاگ آقای شعبانعلی یک نمونه خوب از یک وبلاگ مرجع است که با انتخاب موضوع مذاکره توانسته کاربران زیادی را جذب کند.


نتیجه گیری


اگر بخواهم یک نتیجه گیری داشته باشم باید بگویم که 


همان طور که خانم دکتر ترانه رضوی در وبلاگ خودشان می‌گویند، هدف ما از وبلاگ نویسی این است که دنیا را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کنیم.و وقتی ما درباره موضوع مورد علاقه خودمان و خوانندگان وبلاگ، مطلبی می‌نویسیم یک قدم به این هدف نزدیک می‌شویم.


در پایان این پست امیدوارم که شما هم تصمیم بگیرید تا درباره موضوع مورد علاقه خودتان بنویسید.


 اگر هم درباره این پست نظری داشتید حتما در بخش نظرات بیان کنید چون نظرات شما به کامل شدن این مطلب کمک خواهد کرد.


نظرات 2 + ارسال نظر
امیر حسین سه‌شنبه 5 فروردین 1393 ساعت 20:37 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

ما هم از شما تشکر می کنیم.
برای من خیلی جای تشکر داره به خاطر اینکه برای هر کامنتی جواب می ذارین.
موفق باشین.

خواهش می‌کنم.
مایه افتخار من هست که بتوانم به کامنتها و سوالات خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» پاسخ بدهم.
در لذت وبلاگ نویسی اشاره کرده‌ام که هدف اصلی یک وبلاگ این است که بتواند با خوانندگانش به خوبی ارتباط برقرار کند.و فکر می‌کنم که جواب دادن به کامنتها فرصت خوبی برای ارتباط مستقیم با خوانندگان وبلاگ هست.
من معتقدم که بخش نظرات در پایان هر پست ،ادامه آن پست است با این تفاوت که این بخش با همکاری وبلاگ نویس و خوانندگان وبلاگ نوشته می‌شود.

امیر حسین سه‌شنبه 5 فروردین 1393 ساعت 19:30 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.من در وبلاگم فعلا روزنوشت دارم.ولی برای آینده برنامه دارم.
راستی شما چرا لینک این دو وبلاگنویس رو چرا در وبلاگتون قرار نمی دین.
کلا من توی وبلاگ شما لینک خیلی کم دیدم.
ولی مطالبتون برام جذابه و دنبال می کنم.

با عرض سلام
من چندتا از پستهاتون را خواندم.و به نظرم برای شروع خوب هستند امیدوارم به طور ادامه دار بنویسید.
اما درباره لینک دادن ....
چون اکثر پستها را با استفاده از تبلتم می‌نویسم و نرم افزار گوگل کروم تبلت من با ویرایشگر بلاگ اسکای کمی مشکل دارد و نمیتوانستم لینک بدهم اما در اولین فرصت با استفاده از رایانه لینکها را درست می‌کنم.
در پایان از اینکه وقت می‌گذارید و پستها را با دقت می‌خوانید از شما تشکر می‌کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد