لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

مت‌کاتس : گجت‌ها ، گوگل ، سئو

امروز تصمیم داشتم که درباره اسپم و اسپمرها تحقیق کاملی را انجام بدهم.مدتی می‌شد که نسبت به این موضوع کنجکاو شده بودم و همان‌طور که می‌دانید گوگل همه تلاشش را می‌کند تا از انتشار بی‌رویه اسپم‌ها یا همان هرزنامه‌ها جلوگیری بکند.حتی گوگل برای این کار یک تیم تخصصی تشکیل داده است.مدیریت و رهبری تیم اسپم گوگل برعهده‌ی آقای مت کاتس است.

این بود که جستجوی خودم را در گوگل بر روی آقای مت‌کاتس محدود کردم.

آنچه که برایم جالب بود کشف این موضوع بود که آقای مت‌کاتس هم برای خودش یک وبلاگ شخصی دارد.

با کنجکاوی تمام سراغ وبلاگ مت کاتس رفتم.

در ادامه برایتان درباره وبلاگ شخصی مت کاتس بیشتر خواهم گفت.

 

 

اولین چیزی که نظر من را جلب کرد عنوان وبلاگ آقای مت‌کاتس بود.عنوان وبلاگ ایشان عبارت بود از 


مت‌کاتس : گجت‌ها ، گوگل ، سئو


این عنوان به خودی خود علایق شخصی و حرفه‌ای آقای مت‌کاتس را آشکار می‌کند.

خب قبل از هر چیز دیگر، به سراغ صفحه درباره من رفتم تا ببینم مت‌کاتس خودش را چگونه معرفی کرده است.

مت‌کاتس صفحه درباره من را بسیار خلاصه نوشته است.اما در عین حال به چند نکته مهم درباره خودش اشاره کرده است که به طور خلاصه بیان می‌کنم.


  • قبل از اینکه مت کاتس در گوگل مشغول شود، داشته در دوره دکترای رشته گرافیک کامپیوتری تحصیل می‌کرده است اما مت کاتس نگفته که آیا این دوره را تمام کرده است یا نه.


  • تحصیلات دوره کارشناسی وی در رشته ریاضیات و علوم مهندسی کامپیوتر بوده است.


  • او از سال ۲۰۰۰ تا به الان در شرکت گوگل مشغول به کار بوده است.

اما بعد از آن سری به پست‌های او زدم.


تازه ترین خبر و پستی که مت کاتس نوشته این است که

 

او قصد دارد تا با شرکت در مسابقه دوی ماراتن بوستون، به جمع آوری پول برای کمک به یک موسسه که در زمینه پژوهش در زمینه درمان بیماری سرطان فعالیت می‌کند بپردازد.او از مخاطبانش خواسته بود تا در این کار به او ملحق شوند.


اما پست دیگر آقای مت کاتس که کمی هم شوک آور بود این بود که خطاب به کارشناسان سئو گفته بود که 


سال ۲۰۱۴ دوران پایان استفاده از پست مهمان به عنوان یک روش لینک بیلدینگ است.


همان‌طور که می‌دانید یکی از توصیه‌های کارشناسان سئو برای لینک بیلدینگ ،نوشتن پست مهمان است اما مثل اینکه انتشار فراوان پست‌های مهمان و بی‌محتوا بودن آن‌ها باعث شده که ایشان حسابی شاکی شوند و در وبلاگشان پستی در این باره بنویسند و بگویند که دیگر نوشتن پست مهمان به عنوان یک تکنیک لینک بیلدینگ دارد ارزش خود را در سئو از دست می‌دهد.

مت کاتس می‌گوید که 


«بسیار خوب.من آن را اعلام می‌کنم: اگر شما تصمیم دارید تا در سال ۲۰۱۴ از انتشار پست مهمان برای به دست آوردن لینک استفاده کنید.باید دست نگه دارید.چرا ؟ چون با گذشت زمان انتشار پست مهمان بیشتر و بیشتر به یک فعالیت اسپم‌گونه تبدیل شده است.و اگر شما جزو کارشناسانی هستید که تعداد زیادی پست مهمان منتشر می‌کنید در میان شرکت‌های واقعا بد قرار خواهید گرفت.»


مت کاتس در پایان می‌گوید:

دوران انتشار پست مهمان گذشته است.انتشار پست مهمان ماهیت اسپم پیدا کرده است.به طور کلی من پذیرفتن پست مهمان را توصیه نمی‌کنم مگر اینکه خودتان مشتاق باشید که به شخصی اطمینان کنید یا اینکه آن فرد را به خوبی بشناسید و همینطور من توصیه می‌کنم که به انتشار پست مهمان یا وبلاگ‌هایی که امکان پست مهمان ارایه می‌دهند به عنوان یک استراتژی لینک بیلدینگ تکیه نکنید.»

اما درباره ظاهر وبلاگ مت‌کاتس


وبلاگ مت‌کاتس ظاهر بسیار ساده دارد و چیزی شبیه همین صفحه وبلاگ لذت وبلاگ نویسی و حتی شاید ساده‌تر از آن است.اما در ستون سمت راست وبلاگ نوشته‌هایش را دسته‌بندی کرده‌است.


نکته جالب دیگر درباره وبلاگ مت‌کاتس این هست که 

ایشان هم در صفحه درباره من و هم در یک صفحه جداگانه از واژه انگلیسی disclaimer استفاده کرده است.

معمولا از این واژه استفاده می‌کنند تا حرف‌هایی که در وبلاگ منتشر می‌کنند برایشان تبعات قانونی و حقوقی نداشته باشد.یک جور رفع مسوولیت از خود است.

نکته دیگر اینکه 

مت کاتس با توجه به مشغله زیادی که دارد.اما پاسخ کامنت‌هایش را می‌دهد.به ویژه اگر سوالی در کامنت‌ها مطرح شده باشد.


تا اینجا فکر می‌کنم نکات خوبی را درباره وبلاگ مدیر بخش اسپم گوگل آقای مت کاتس بیان کردم.اما اگر کنجکاو هستید تا خودتان وبلاگ ایشان را بخوانید.بر روی عبارت


 لینک وبلاگ آقای مت کاتس مدیر بخش اسپم گوگل 


 کلیک کنید.و وبلاگ ایشان را خودتان تجربه کنید.به قول معروف « شنیدن کی بود مانند دیدن؟ »


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد