لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

به مناسبت روز وبلاگستان فارسی : آنچه گذشت

خیلی زود یک سال دیگر گذشت و ما دوباره به شانزدهم شهریور ماه رسیدیم.همان طور که می‌دانید شانزدهم شهریور ماه ،روز وبلاگستان فارسی است، روزی که همیشه برای همه وبلاگ نویسان وبلاگستان فارسی روز خاطره‌انگیزی بوده و هست. چرا که اولین وبلاگ فارسی در شانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۸۰ توسط آقای سلمان جریری ،راه‌اندازی شده است و اکنون که این پست را می‌نویسم دقیقا سیزده سال  از آن زمان می‌گذرد و به قول شاعر حکایت همچنان باقی است.


اما در همه این سالها در روز شانزدهم شهریور ماه ، یک سنت خوب در بین وبلاگ نویسان فارسی زبان ،رواج داشته است و آن هم این است که وبلاگ نویسان هر سال در روز شانزدهم شهریور ماه یک پست به مناسبت روز وبلاگستان فارسی می‌نویسند و در آن به معرفی پنج وبلاگ خوب دیگر می‌پردازند و این دقیقا همان کاری است که امسال می‌خواهم آن را در لذت وبلاگ نویسی انجام بدهم.

 

 

اما قبل از اینکه پنج وبلاگ مورد نظرم را برایتان معرفی کنم ،می‌خواهم کمی به گذشته برگردم و کمی درباره وبلاگ نویسی ،خودم و لذت وبلاگ نویسی بنویسم.


از بیستم آبان سال نود و دو، کارم را در لذت وبلاگ نویسی شروع کردم در این مدت سعی من بر این بود که کمی از سطح نکات و تکنیک‌های وبلاگ نویسی فراتر بروم و کاری کنم که هر فردی که وارد وبلاگم می‌شود برای یک بار هم که شده لذت وبلاگ نویسی را تجربه کند.می‌خواستم به تک تک بازدیدکنندگانم مستقیم و غیر مستقیم بگویم که نوشتن در وبلاگ راهی است تا از اشتراک افکار خود با دیگران لذت ببرند.


در این مدت می‌خواستم بگویم که وبلاگ نویسی سخت نیست اما چنان کار ساده و راحتی هم نیست که آن را به کپی کردن مطالب دیگران محدود کنیم.


در این مدتی که در لذت وبلاگ نویسی برای شما می‌نوشتم تکلف ، پیچیدگی و دشواری در بیان مطالب را هیچگاه دوست نداشتم از این رو با مطالعه فراوان در منابع فارسی و انگلیسی سعی من بر این بود که نکات اصلی و مهم را در ارتباط با وبلاگ نویسی به زبانی روان و ساده بیان کنم.البته در این راه پستی و بلندی‌هایی هم وجود داشت و هنوز هم خودم را در ابتدای راه می‌دانم و هنوز هم تشنه این هستم تا بیشتر مطالعه کنم.بیشتر یاد بگیرم و محتوای بیشتر و بهتری را با شما به اشتراک بگذارم و امیدوارم که مثل گذشته با من همراه باشید.

اما در اینجا می‌خواهم از همه افرادی که مایه دلگرمی من بودند ، تشکر کنم.


قبل از هر چیز باید از سه خواننده ثابت لذت وبلاگ نویسی اسم ببرم و از آنها صمیمانه تشکر کنم.


 

آقای محمد عباسی فرد


آقای امیرحسین اصغری


آقای مهران قندی


این سه نفر کسانی بودند که در این مدت همواره با من و لذت وبلاگ نویسی همراه بودند و علاوه بر آن ،این سه خواننده محترم لذت وبلاگ نویسی کسانی هستند که بیشترین نظرات را در لذت وبلاگ نویسی به اشتراک گذاشته‌اند و به کامل شدن نوشته‌های من کمک فراوانی کرده‌اند.


در کنار این دوستان باید از همه وبلاگ نویسان معروف و شناخته شده وبلاگستان فارسی مانند آقایان علیرضا جلیلی،بهراد جاود، مسعود فاطمی و ... که با نظرات، راهنماییها و حمایتهایشان به بهتر شدن لذت وبلاگ نویسی کمک کردند.تشکر ویژه داشته باشم.


اما ادامه بحث را به معرفی پنج وبلاگ انتخابی خودم  می‌پردازم.


۱. وبلاگ کافه تاریخ: مرجعی برای تاریخ جهان


این وبلاگ توسط دوست عزیزمان آقای مهران قندی راه‌اندازی شده است.ایشان علاقه فراوانی به تاریخ دارند.این علاقه ایشان فقط در حرف نیست.آقای قندی مطالعات خوبی در زمینه تاریخ دارند و در عین اینکه یک وبلاگ نو‌یس نوجوان هستند پست‌های ایشان پر از اطلاعات جذاب و خوبی در زمینه تاریخ جهان است.


۲- وبلاگ نوشته‌های پراکنده یک مسعود 


وبلاگی که مدیر آن یعنی آقای مسعود زمانی یک کتابخوان حرفه‌ای هستند.درسته که ایشان خیلی کم پست می‌نویسند اما نوشته‌هایشان همیشه جذاب و خواندنی هستند و گاهی شده است که یک پست ایشان را چند بار خوانده‌ام.


۳-وبلاگ آنچه که باید گفت 


مدیر این وبلاگ آقای امیرحسین اصغری از دوستان و خوانندگان لذت وبلاگ نویسی هستند و فکر می‌کنم از اسفندماه سال گذشته وبلاگ نویسی را شروع کردند و هر روز که می‌گذرد نوشته‌های ایشان جذاب و پخته‌تر می‌شود.


۴- وبلاگ شخصی محمد عباسی فرد 


آقای عباسی فرد وبلاگ نویسی هستند که علاوه بر داشتن تجربه کار در وبلاگ دادیاری و حقوق برای زندگی، اکنون در وبلاگ شخصی خودشان می‌نویسند که امیدوارم در آینده مطالب بیشتری از ایشان بخوانیم.


۵-وبلاگ روابط عمومی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی 


این وبلاگ شخصی آقای بهراد جاود می‌باشد که در آن مطالب خوبی در زمینه روابط عمومی و تبلیغات اینترنتی می‌نویسند.همان طور که می‌دانید با اینکه آقای جاود سابقه فعالیت در گویا آی تی و یک ادمین را دارند ،وبلاگ شخصی خودشان را در سرویس رایگان وردپرس راه اندازی کرده‌اند تا به ما یادآوری کنند که در یک سرویس رایگان وبلاگ دهی هم می‌توان محتوای خوبی منتشر کرد و یک وبلاگ نویس مو‌فق بود.


در پایان بار دیگر روز وبلاگستان فارسی را به همه وبلاگنویسان با ذوق ایرانی تبریک می‌گویم  و از همه وبلاگ نویسان فارسی زبان دعوت می‌کنم تا با نوشتن یک پست با موضوع روز وبلاگستان فارسی به معرفی پنج وبلاگ انتخابی خودشان بپردازند.


نظرات 4 + ارسال نظر
ashkan یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 23:13 http://1person.blog.ir

سلام:)
روز وبلاگ نویسی رو به شما تبریک میگم:)
من وقتی دیدم کافه تاریخ این حرکتو انجام داد منم البته 6تا سایت رو معرفی کردم:)
به امید پیشرفت وبلاگنویسی ایرانی;)

سلام اشکان
من هم این روز را به شما تبریک می‌گویم.

امیرحسین یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 19:54 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.ممنونم از این همه محبت شما به خودم ممنونم.
ما با خوندن وبلاگ شما غنی میشیم و چیز یاد میگیریم.
با این حال امیدوارم ما رو در ادامه راه تنها نذارین.
چونکه عجیب به نوشتن وبلاگ علاقه مند شدم.

سلام امیرحسین
من هم امیدوارم این علاقه به نوشتن باعث بشه در آینده شاهد موفقیت بیشتر ی از شما باشیم

مهران قندی! یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 19:24 http://cafetarikh.ir

سلام جناب میرزایی!

قبل از هر چیز از اینکه کافه تاریخ در این لیست بود خیلی خیلی از شما ممنونم و امیدوارم نظر باقی بخوانندگان درباره کافه تاریخ همین باشد.
اما از اینکه برخلاف گذشته مرا با نام اصلی خطاب قرار دادید تعجب کردم.. باید در آینده ای نه چندان نزدیک حتما یک پست برای این موضوع و نام مستعارم بنویسم.. ولی در کل بنده "قندی" هستم و تنها به دلیل شباهت عجیب "ماندگار" و تاریخ این نام رو انتخاب کردم که بعدا منصرف شدم.. :)

وبلاگ جناب جاوید بسیار مفید و ارزشمنده! فقط ای کاش در سرویس دیگری می نوشتند که نیاز به استفاده از فیلترشکن نبود..

خیلی خوشحال شدم که در پستتون حضور داشتم جناب میرزایی. پیروز باشید!

سلام مهران
کافه تاریخ داره خوانندگان خودش رو کم کم پیدا می‌کنه و امیدوارم همینطور با پشتکار خوبی که دارید به کارتون ادامه بدهید.

محمد عباسی فرد یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 14:09 http://blog.abbasifard.ir/

سلام و درود جناب میرزایی بزرگوار
ابتدای سخن ولادت امام هشتم و روز وبلاگستان فارسی رو حسابی تبریک میگم و چه خوب که این دو مناسبت با هم متقارن شدن
من رو شرمنده کردید جناب میرزایی عزیز ، من و امثال من از شما ممنون هستیم که با نوشته های خوبتون باعث شدید لذت وبلاگ نویسی رو درک کنیم
دروغ چرا ، واقعا نمی دونستم تو روز وبلاگستان فارسی هر وبلاگ نویس به معرفی 5 وبلاگ خوب دیگر می پردازد ، یه جورایی یاد چالش سطل آب یخ افتادم :)
تو پرانتز اینو هم بگم که چند وقت پیش تو وبلاگ های متعددی دیدم که وبلاگ نویسان اون وبلاگ ها ، همدیگرو به چالش معرفی کتاب دعوت کرده بودند و خیلی خوب و لذت بخش بود ، اگه این ایده و یا ایده های مشابه بین وبلاگ نویسان مطرح ، انجام بشه فکر کنم اتفاق خوبی رقم بخوره
یه کم از بحث دور شدیم :) شرمنده
پنج وبلاگی که معرفی کردید رو همواره می خونم غیر از وبلاگ خودم :) اینکه وبلاگ من رو در این پنج وبلاگ جای دادید واقعا ممنون هستم جناب میرزایی عزیز و شرمنده از اینکه مدت های مدیدی است که وبلاگم رو به روز نکرده ام ، کمی تنبل شده ام :)
وبلاگ مهران عالیه ، در موضوع تاریخ واقعا کمتر وبلاگی به خوبیه وبلاگ مهران دیده ام
وبلاگ جناب مسعود زمانی را هم کم و بیش می خوانم و لذت می برم
وبلاگ امیر حسین در عین سادگی برایم جذاب است ، روز به روز پختگی در نوشته هایش را احساس کردم و از خواندنش لذت بردم و بهش تبریک می گم
وبلاگ شخصی محمد عباسی فرد خیلی خیلی دیر به دیر به روز می شود ، ای کاش ایشان نظر مرا در اینجا بخوانند و اقدامی انجام دهند :))
وبلاگ جناب جاود را اما ، به علت فی.لتر بودن وردپرس ، دیر به دیر بازدید می کنم و کاش ایشان در جایی دیگر به نشر نوشته هایشان بپردازند
مرا ببخشید ، نوشته ام کمی طولانی شد و خیلی محاوره ای
برای همگی آرزوی موفقیت دارم
باز هم سپاس جناب میرزایی عزیز
روز خوش

سلام آقای عباسی فرد
من هم هر دو مناسبت این روز را به شما تبریک می‌گویم.
خواندن کامنت‌های شما همیشه باعث دلگرمی من بوده و هست.
امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد