لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

درسهایی از گذشته: پنج پرسش مهم در وبلاگ نویسی

امروز عصر وقتی در یک هوای بسیار سرد پاییزی از سر کار به خانه بر‌می‌گشتم در راه به این فکر می‌کردم که چگونه می‌توانم پست جدیدم را با شکل و قالب جدیدی برای خوانندگان منتشر کنم تا هم کمی متفاوت از قبل باشد و هم این که کوتاه باشد تا خوانندگان  بتوانند خیلی سریع آن‌ را در یکی ،دو دقیقه بخوانند و در عین حال چند نکته مفید درباره وبلاگ نویسی و تولید محتوا در وب برایشان داشته باشد


در حال فکر کردن به این موضوع بودم که ناگهان یادم آمد که من در طول یک سال گذشته با استفاده از روشهای مختلفی مانند خواندن وبلاگ‌های دیگر، ایمیل، نظر دادن ، شبکه‌های اجتماعی و.. .با دوستان وبلاگ نویس زیادی در ارتباط بودم که در این بین سوال و جواب‌های متفاوتی در ارتباط با موضوع وبلاگ نویسی حرفه‌ای بین ما رد و بدل شده است.با خود گفتم شاید بیان تعدادی از آن پرسشها به درد شما هم بخورد ،این بود که تصمیم گرفتم تا برای نمونه تعدادی از آنها را برایتان منتشر کنم.


پس در ادامه با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید


 

 

سوال اول: پست منحصربفرد، این عبارت چیزی است که در لذت وبلاگ نویسی فراوان می‌بینیم، اما آسان ترین راه برای نوشتن یک پست منحصربفرد چیست؟


 داستان خودت را بگو چون این همان چیزی است که محتوای شما را یگانه و منحصربفرد می‌سازد


سوال دوم: می‌خواهم بدانم چگونه می‌توانم خوانندگان ثابت بیشتری برای وبلاگم کسب کنم؟


راز اصلی این کار فقط در ارتباط بیشتر با خوانندگانتان است. هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید تا خوانندگان و مخاطبان وبلاگتان را بیشتر بشناسید.


سوال سوم: من یک وبلاگ نویس تازه کار هستم و می‌خواهم بدانم چه موضوعاتی در بین خوانندگان وبلاگ در ایران طرفداران بیشتری دارد؟


به نظر می‌رسد مطالب خبری و آموزشی طرفداران بیشتری در بین مخاطبان ایرانی دارد بنابراین وبلاگ شما درباره هر چه باشد توجه به دو مقوله خبر و آموزش را فراموش نکنید.


سوال چهارم: چگونه می‌توانم وبلاگ نویس بهتری بشوم؟


پاسخم برای این سوال یک عبارت دو کلمه‌ای است.کتاب و کتابخوانی.تا می‌توانید از مطالعه در زمینه‌های مورد علاقه‌اتان دست برندارید.


سوال پنجم: اگر قرار باشد بخواهید به یک وبلاگ نویس تازه کار از میان هزاران توصیه‌ای که می‌شود کرد فقط یکی را انتخاب کنید، آن توصیه چیست؟ 


یک وبلاگ نویس تازه کار، قبل از هر چیز باید به این فکر کند که در زندگی به چه موضوعاتی بیشتر اهمیت می‌دهد و همان موضوعات را برای وبلاگش انتخاب کند.این مهمترین نکته در ابتدای راه یک وبلاگ نویس تازه کار هست.


نظر شما درباره این پست چیست؟ 


آیا بیان پرسش‌های مهم در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتوا در وب همراه با پاسخ‌های کوتاه و مفید می‌تواند قالب خویی برای انتشار یک پست باشد؟

نظرات 2 + ارسال نظر
امیرحسین جمعه 16 آبان 1393 ساعت 08:14 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.خواننده ها در حقیقت مطالبی که یونیک باشه و فقط در یک وبلاگ نوشته شده باشه رو مایلن بخونن.مطالبی که در همه وبلاگها هست رو تمایلی به خوندن نشون نمیدن.در مورد خوانندگان بیشتر یا باید با خوانندگان دیگه تعامل خوبی داشته باشیم ویا بتونیم مطالب پرمغز و تاثیرگذاری بنویسیم.

در تکمیل حرف شما باید بگویم که باید سعی کنیم تا می‌توانیم مخاطب و ذائقه او را بیشتر بشناسیم.راستش فکر می‌کنم ما کمتر در این زمینه فعال هستیم

محمد عباسی فرد پنج‌شنبه 15 آبان 1393 ساعت 23:02 http://abbasifard.ir

ارتباط خوبی با این پست برقرار کردم
به دلم نشست :)
کوتاه ، صمیمی و کاربردی
صد البته که بیان پرسش و پاسخ‌های مرتبط با زمینه وبلاگ نویسی‌مان در قالب یک پست ، بسیار مفید و خوب هستند ، شخصا طرفدار پست‌های این گونه هستم
به چند دلیل :
*از طریق پرسش و پاسخ‌های اینگونه در کوتاه ترین زمان و به طور خلاصه ، موضوعات زیادی را از بر میشویم
*ممکن هست در بین سوالات مطروحه ، پرسشی مشابه سوالی که ذهنمان را مشغول خود کرده و بنا به دلایلی از طرح آن برای دیگران خودداری می کنیم ، بیابیم ، همراه با پاسخ :)
*و ...
فکر می کنم با خواندن پرسش‌هایی که خودمان هم درگیرشان هستیم ، این حس در وجودمان القا میشود که خودمان در حال پرسش هستیم و با خواندن پاسخ ، احساس خوبی به ما دست می دهد
من که اینگونه ام :)
باز هم از اینگونه پست‌ها منتشر کنید جناب میرزایی عزیز
ممنون

من هم فکر می‌کنم پست‌هایی که به نوعی سرشار از ایده‌های متفاوت هستند و ذهن و فکر مخاطب رو درگیر می‌کنه ،خواننده بیشتری رو به خودش جذب می‌کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد