لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

راهنمای انتخاب موضوع برای وبلاگ

یکی از خوانندگان محترم وبلاگ در بخش نظرات مربوط به پست راهنمای نوشتن یک پست منحصربفرد ، درباره انتخاب موضوع برای وبلاگ نویسی سوال کرده بودند.که باعث شد در این پست نکاتی را که درباره انتخاب موضوع وبلاگ می‌دانم را به صورت خلاصه بیان کنم 


امیدوارم بعد از خواندن این پست بتوانید با ذهن بازتری نسبت به انتخاب موضوع برای وبلاگ خودتان اقدام کنید.

  

  

وقتی می‌خواستم وبلاگ نویسی را شروع کنم انتخاب موضوع یکی از مواردی بود که حسابی روی آن وقت گذاشتم و مدت زیادی طول کشید تا تصمیم نهایی خودم را بگیرم .چون من به چند موضوع به طور همزمان علاقه داشتم و دوست داشتم درباره همه آنها در وبلاگ بنویسم 

اما کم کم با جستجو و مطالعه در اینترنت فهمیدم که


 نوشتن درباره چند موضوع در وبلاگ به طور همزمان به هیچ وجه کار درستی نیست.


بلکه روش درست این است که بر روی یک موضوع برای نوشتن در وبلاگ تمرکز کنیم البته این موضوع باید طوری انتخاب بشود که به راحتی بتوانیم هر روز درباره آن مطلب برای نوشتن داشته باشیم.


انتخاب موضوع بسیار مهم است انتخاب یک موضوع مناسب برای نوشتن همان چیزی است که زمینه ساز موفقیت یک وبلاگ در درازمدت است.همچنین اگر شما موضوع وبلاگ خودتان را به درستی انتخاب کرده باشید ارسال مطالب در فاصله های زمانی کوتاه کار آسان و لذت بخشی برای شما خواهد بود که این به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش بازدید از وبلاگ شما بشود.


اگر به دنبال راه اندازی وبلاگی هستید که خوانندگان وفاداری داشته باشد که هر روز از آن بازدید کنند باید بتوانید


بین موضوعاتی که شما علاقه مند به نوشتن درباره آن هستید و موضوعاتی که مردم علاقه مند به خواندن درباره آن هستند یک رابطه برقرار کنید.


معمولا نوشتن درباره علایق مشترک بین شما و خوانندگان چیزی است که باعث موفقیت یک وبلاگ می‌شود .

به عنوان مثال این روزها خواندن مطالبی درباره آی تی و فناوری جزو علایق مشترک همه کاربران اینترنتی می‌باشد.


اما با همه توضیحاتی که دادم زمانی وجود دارد که ما


باز هم نمی‌دانیم درباره چه موضوعی بنویسیم و هنوز انتخاب کردن یک موضوع برایمان سخت است


در این جا راهنمایی من این است که 


موضوعی را انتخاب کنید که درباره آن بسیار کنجکاو هستید و از تحقیق درباره آن لذت می‌برید.


سپس می‌توانید همان طور که درباره موضوع مورد علاقه خودتان تحقیق می‌کنید درباره نتایج تحقیقات خودتان در وبلاگ خودتان بنویسید.

به طور مثال دانستن نکات کاربردی درباره وبلاگ نویسی جزو علایق من به شمار می‌رود که همیشه زمانی را برای تحقیق و مطالعه درباره آن اختصاص می‌دهم و در این باره بسیار کنجکاو هستم بنابراین تصمیم گرفتم تا نتایج مربوط به تحقیق و مطالعه خودم را در وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» با دیگران به اشتراک بگذارم.شما هم می‌توانید همین کار را درباره موضوعی که درباره آن بسیار کنجکاو و علاقه مند هستید انجام بدهید.

نکته دیگر در انتخاب موضوع این است که 


هرگز برای انتخاب موضوع مناسب برای وبلاگ خودتان سعی در تقلید از دیگران نکنید.


چون یک اصل مهم درباره تقلید در دنیای آنلاین وجود دارد که عبارت است از 


تقلید کردن کورکورانه از دیگران سریعترین راهی است که باعث شکست شما در دنیای آنلاین می‌شود.


 اگر به تقلید از دیگران موضوعی را انتخاب کنید به زودی مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد مانند انسداد نویسندگی یا کاهش انگیزه یا نداشتن منبعی برای الهام گرفتن و از همه مهم تر پایین آمدن فرکانس ارسال مطالب که این به نوبه خود آمار بازدیدکنندگان از وبلاگ شما را کاهش خواهد داد.پس همیشه به یاد داشته باشید که 


هرگز و هرگز در انتخاب موضوع مناسب برای وبلاگ خودتان از دیگران تقلید نکنید.


راه دیگری که میتوانم به شما پیشنهاد کنم این است که 


شما می‌توانید موضوعی را در ارتباط با تخصص و حرفه خودتان برگزینید.


همه ما می‌توانیم درباره تخصصی که داریم به راحتی مطالبی را بنویسیم.اگر تخصص شما به گونه ای است که با نوشتن درباره آن می‌توانید تجربیات و اطلاعات خودتان را با افراد زیادی به اشتراک بگذارید پس توصیه من این است که درباره تخصص خودتان بنویسید.

در پایان این پست به نکته آخر میپردازم آن هم این است که 


اگر به دنبال کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی هستید موضوعی را انتخاب کنید که نوشتن درباره آن بتواند سود خوبی را نصیب شما بکند.تعدادی از پر سود ترین موضوعاتی را که می‌تواند درآمد قابل توجهی را نصیب شما کنند از این قرارند :

تکنولوژی و فناوری

مشاهیر

سلامتی و تناسب اندام

روابط

توسعه وب

و. ...

پس سعی کنید درباره یکی از این موضوعات در وبلاگ خودتان بنویسید.


پی نوشت : همان طور که در ابتدای این پست گفتم نکاتی که در این پست گفتم خلاصه ای از دانسته هایم درباره انتخاب موضوع برای وبلاگ بود اما اگر شما با خواندن این پست هنوز نمیتوانید موضوعی را برای وبلاگ جدیدتان انتخاب کنید منتظر پست بعدی من باشید در پست بعدی ،من یک راه جدید برای انتخاب موضوع وبلاگ برای شما بیان می‌کنم که حاصل تجربه خودم در ابتدای دوره وبلاگ نویسی می‌باشد.



نظرات 24 + ارسال نظر
elmira شنبه 17 مهر 1400 ساعت 19:00

واقعا عالیی بود ممنونمم ازتون ک بهم کمک کردین

حسن رضا درویش پور شنبه 8 تیر 1398 ساعت 15:18 http://h-darvishi.rzb.ir

سلام.واقعا عالی بود به وبلاگ بنده سر بزنید.مرسی

h-darvishi.rzb.ir

سامان سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1398 ساعت 18:01 http://www.royalsabt.com

نکته اول توجه به نگارش صحیح و متناسب با مخاطب می باشد که حتما باید در نظر داشته باشین مخاطب شما با چه زبانی گفته های شما و موضوع صحلت شما را دریافت خواهد کرد.

خوشحال میشم با سایت ما هم سر بزنید

zahra دوشنبه 11 تیر 1397 ساعت 14:12 http://www.health83.blogfa.com

سلام. خیلی عالی بود.
لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید. ممنون!
http://www.health83.blogfa.com
وبلاگم درباره ی خواص میوه جات و سبزیجات و خیلی چیزای دیگه هست. امیدوارم از مطالب وبلاگم خوشتون بیاد.
وبلاگتون عالی بود. خیلی ممنون...!

... شنبه 9 تیر 1397 ساعت 17:05 http://omidvatadbeer.blogfa.com

مرسی از مطالب خودتون
به وبلاگ من هم سر بزنید

وی سئو پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 ساعت 13:01 https://weseo.ir/blog

خیلی مطلب خوبی هست و محصوصا مهمه که در زمینه نوشتن مطلب ویلاگ به رای و سلیقه مخاطب توجه بشه.

علی پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 17:15 http://tarfandya.mihanblog.com

سلام میشه یه موضوعی رو معرفی کنید که پر بازدید بشه؟

سلام دوست عزیز
بیشتر بستگی به استعدادهای شما داره ، اینکه چه تجارب و تواناییهایی دارین که می‌تونه به درد خواننده‌ها بخوره.بگرد ببین چه مطالبی می‌تونی بنویسی که بیشتر به درد خواننده‌ها بخوره

Faezeh سه‌شنبه 12 دی 1396 ساعت 10:58 http://faanifa65.com

مرسی از وبلاگ خوبتون.
به وبلاگ ماهم سر بزنید...

عالی بود - واقعا کمک کردین - ممنونم

حسین دوشنبه 13 دی 1395 ساعت 17:51

بسیار عالی بود. اما اگر درباره هر علاقه یا تخصص چند پیشنهاد هم می کردید بهتر .اما در حقیقت عالی بود.

کسری یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 12:41

دوستان الان هزینه ی یک سایت چقده؟

امیر دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 09:19

بسیار زیبا و کاربردی!!!
دستتون درد نکنه تونستم موضوع وبلاگم رو به راحتی انتخاب کنم!

aysan دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 14:30 http://pazouheshyar.mihanblog.com

سلام ممنون از مطلب مفیدتون.منم اولین بارمه که وبلاگ درست میکنم اگه دوست داشتین یه سری بزنید :))

هیوا چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 17:38 http://eternity94.blogfa.com

متشکرم از راهنماییهای خوب شما - خوشحال می شوم از وبلاگ من دیدن نمایید و با نظراتتان خوشحالم کنید. اگر چه وبلاگم نوپاست و هنوز اول راهم .
لطفا در مورد تبادل لینک توضیح دهید.
با تشکر

سارا یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 11:25 http://delneveshteham.loxblog.com

سلام ازتون ممنونم راهنماییاتون به دردم خورد به منم سری بزنید و به وبلاگم نظر دهید باتشکر

lockfun یکشنبه 2 فروردین 1394 ساعت 16:47 http://lockfun.blogspot.com

ممنون

♥♥مهتاب♥♥ دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 19:52 http://tabo-taab.blogfa.com

سلام من در مسابقه وبلاگ نویسى مدرسه شرکت کردم نیاز به ى موضوع جالب دارم وموضوعشم میتونه آزاد باشه به نظرتون موضوعش چى باشه؟؟؟؟واز چ ساىتهایى براى مطالبش بهره بگیرم!!مچکرم لطفا جواب را در وبلاگم بنویسید اگه ممکنه!من سوم دبیرستانم

فاطمه شنبه 24 آبان 1393 ساعت 10:59

سلام.با حرف هاتون واقعا کمک بزرگی به من کردید.ممنون

تانیا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15:28 http://proweb.blogsky.com

خیلی متشکرم واقعاعالی بود خیلی کمکم کرد دمت گرم ...

مصطفی شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 17:21

سلام، واقعا از شما ممنونم مدت ها بود که هر چند وقت وبلاگم رو ریست می کردم و موضوعش رو تغییر می دادم و هیچ وقت هم راضی نبودم و انگیزه زیادی نداشتم اما با خوندنن این مطلب تصمیمم رو گرفتم با تشکر

سلام آقا مصطفی
خیلی خوشحالم که مطلبی که نوشتم براتون مفید بوده.
در ضمن اگر دوست داشتید آدرس وبلاگتون رو برام بذارید تا بهتر بتوانم راهنمایی کنم.

مجتبی چهارشنبه 23 بهمن 1392 ساعت 12:56

سلام ...
مسلم جان خوب مثلا شما به جای من باشید مثلا در مورد چه اتفاقی در اطرافتون مینویسید؟
مثلا راجع به چه اتفاقاتی باید نوشت؟

هر کس با زاویه دید خودش به اتفاقات نگاه می‌کند. اما به طور کلی نگاه کردن به اتفاقات از یک زاویه متفاوت و جدید می‌تواند جالب باشد.
این درست مثل عکاسی از زاویه های گوناگون هست.
من به شخصه اتفاقات و موضوعاتی را انتخاب می‌کنم که بشود با نوشتن درباره آن ،خواننده را سرگرم کرد و در عین حال دوست دارم خواننده مطلب بتواند کمی هم درباره آن فکر کند و نکته و درسی را از آن بیاموزد.
اگر بخواهم بهتر بگویم اتفاقاتی برای من جالب است و دوست دارم درباره آنها بنویسم که حاوی یک پیام امیدوارکننده برای مخاطب باشد .

مجتبی سه‌شنبه 22 بهمن 1392 ساعت 19:27

ممنون مسلم جان
آخه مسلم جان زیاد انشام خوب نیست
مثلا در مورد 22 بهمن به راحتی میتونم حرف بزنم ولی بخوام به صورت رسمی و جمله بندیش کنم اصلا نمیتونم

ماشاالله پستای شما که هم از بیان خوبی بر خوردارن هم صریح و شیوان

ولی من این کار نمیتونم انجام بدم اگه میشه راهنمایی کنید.

راستی مسلم جان من میخوام یه وبلاگ روز نوشت ایجاد کنم اگه میشه با هم پیش بریم که منم بتونم موفق بشم مثل شما در پست نوشتن ..

یه مورد دیگه آخه کاربرانی هستن که وقت بزارن و حرفای روزانه یه نوجوون رو در مورد اتفاقات دور و برش بخونن؟

(ناراحت که نمیشید اینقد وقتتون رو میگیرم؟)

سلام آقا مجتبی
برای نوشتن یک وبلاگ نیازی نیست که به لحاظ مهارتهای نوشتاری قوی باشید و حتی نیازی نیست که در یک قالب دستوری و رسمی بنویسید
حتی بهتر این است که زبان نوشتن ما در وبلاگ نزدیک به زبان گفتاری و محاوره ای باشه.
همان گونه که کلمات خود را به زبان میاورید بنویسید
نگران نباشید نوشته‌های شما هر روز بهتر خواهد شد
اینترنت پر از نوجوانانی مثل شماست که دوست دارند مطالب شما را بخوانند پس درباره این موضوع هم نگران نباشید
درباره ایده ها و سوژه هایی که برای نوشتن نیاز دارید تا آنجا که بتوانم شما را راهنمایی می‌کنم
همین که شما سعی می‌کنید با خواندن و مرور وبلاگ لذت وبلاگ نویسی به جواب سوال هایتان برسید اولین قدم را برداشته اید.
من از اینکه بتوانم کمک کنم تا شما وبلاگتان را بسازید بسیار خوشحال می‌شوم. پس لطفا راحت باشید و اگر سوالی دارید بپرسید.تا آنجا که بتوانم کمک می‌کنم

مجتبی سه‌شنبه 22 بهمن 1392 ساعت 14:34

سلام مسلم جان
حرفای شما همش درسته ولی نمیدونم چرا من به سمت یک موضوع که میروم بعد ی مدت بی حوصله میشم نسبت به اون موضوع دوست دارم وبلاگ دست نویس مثل شما داشته باشم
ولی هر موضوعی که میخوام انتخاب کنم نمیشه تولید محتوا کردش
میشه چند موضوع بگید راحت باشه تولید محتواش؟

سلام آقا مجتبی
قبل از هر چیز باید بدانید وبلاگ جایی است که شما باید درباره علاقه مندی هایتان بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید
هرگز سعی نکنید خودتان و علاقه مندی هایتان را در نوشته‌هایتان محدود کنید.
شما می‌توانید مثل خیلی از افراد دیگه یک وبلاگ «روز نوشت» برای خودتان داشته باشید اونجا دستتان باز است که درباره چند موضوع جالب و سرگرم کننده که علاقه مند به آن هستید،هر روز مطالبی را بنویسید.
هدف از وبلاگ نویسی و تولید محتوا، اشتراک افکار با دیگران می‌باشد باید بتوانید در وبلاگ خودتان با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید.فکر می‌کنم اگر کمی تلاش کنید و در برقراری ارتباط با مخاطبان موفق باشید هیچگاه از نوشتن وبلاگ دست برنخواهید داشت.
نکته آخر اینکه موفقیت در وبلاگ نویسی مانند هر موفقیت و مهارتی با صبر و حوصله و با گذشت زمان به دست می‌آید
راستی آقا مجتبی
اگر در حال حاضر وبلاگ دارید آدرس آن را برای من بنویس ،تا بتوانم با خواندن مطالب وبلاگتان ،شما را بهتر راهنمایی کنم.

مجتبی دوشنبه 21 بهمن 1392 ساعت 15:07

سلام مسلم آقا خوب هستید؟
من همان کاربر هستم که نظر گذاشتم در پست مطلب منحصر به فرد واقعا از وقتی که برای نظرات و پاسخ به آن ها میگذارید متشکرم

یک سوال منظور شما از مشاهیر مثلا زندگی نامه آنهاست؟

اگه میشه پاسخ بدهید ممنون

سلام آقا مجتبی
اجازه بدهید به سوال شما با یک مثال جواب بدهم.
حتما نام استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل را شنیده‌اید.
اگر درباره ایشان در اینترنت کمی جستجو کنید متوجه خواهید شد که افراد مختلفی به ابعاد مختلف زندگی ایشان پرداخته‌اند.
وقتی می‌گوییم درباره مشاهیر بنویسید منظور این است که درباره هر قسمت از زندگی مشاهیر که می‌تواند برای خوانندگان وبلاگ جذاب باشد می‌توان نوشت که البته زندگی نامه مشاهیر هم برای خوانندگان بسیار جذاب هست.
اگر این روزها اخبار را دنبال کرده باشید حتما درباره زندگی نامه خودنوشت الکس فرگوسن سرمربی سابق منچستر چیزهایی شنیده‌اید.باید بگویم این روزها در اینترنت مطالب بسیاری درباره رازهای موفقیت الکس فرگوسن نوشته می‌شود که البته همه آنها برای خوانندگان بسیار جذاب هستند.
اگر بتوانید درباره مشاهیر تحقیق کنید و چیزهای مفید و جذابی از زندگی آنان کشف کرده و درباره آن بنویسید.حتما وبلاگ موفقی خواهید داشت.
خود من اخیرا مطلبی را درباره دکتر محمود حسابی پدر فیزیک و مهندسی نوین ایران می‌خواندم که برایم تازگی داشت .
البته نوشتن درباره مشاهیر می‌تواند برای خود وبلاگ نویس هم بسیار آموزنده باشد.
امیدوارم پاسخ من توانسته باشد شما را راضی کند.
باز هم اگر سوالی داشتید من با کمال میل حاضرم به آن جواب بدهم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد